To zupełnie nowa forma spędzania wypoczynku na wodzie. Zdecydowanie większe gabarytami, bardziej przestronne, komfortowe, doświetlone w porównaniu do tradycyjnych jachtów. Nie oznacza to wcale, że ich prowadzenie jest również dużo trudniejsze. Wręcz przeciwnie. Dzięki dwóm niezależnym silnikom w każdym z pływaków manewrowanie w portach jest zdecydowanie bardziej komfortowe. Żeglowanie, refowanie żagli, kotwiczenie – wszystkie te techniki są bardzo podobne jak na zwykłym jachcie jednokadłubowym. By jednak w pełni wykorzystać wszystkie zalety katamaranów, bezpiecznie, sprawnie i szybko nimi manewrować zdecydowanie trzeba poznać ich specyfikę.

Jesteśmy profesjonalistami by Ci przekazać tą wiedzę! Za nami dziesiątki rejsów i szkoleń na katamaranach. Wiemy co i jak. Wiedza praktyczna, a nie tylko książkowa. 4 dniowy kurs manewrowy w zupełności wystarczy by poznać zasady kierowania taką jednostką.

Nasz kurs jest szkoleniem maksymalnie zorientowanym na praktykę. Każdego dnia przez kilka godzin ćwiczymy manewrowanie w portach. Poznajemy jak zachowuje się katamaran na silniku i żaglach.

Nie uczymy na „pamięć”. Badamy siły i zasady rządzące sterownością. Dzięki temu poradzicie sobie w każdym porcie i w każdych warunkach pogodowych. Parkujemy przodem, bokiem, tyłem, zacieśniamy cyrkulację, refujemy żagle, stajemy w dryf, rzucamy kotwicę.  Co dzień inny port by manewrować w zmiennych warunkach. Co dzień wykłady teoretyczne i praktyczne poznanie wszystkich instalacji katamaranu.

Czym różni się od zwykłej jednostki żaglowej. Dla zainteresowanych możliwość uzyskania certyfikatu kompetencji sternika ISSA. Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą katamarany w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich. Poniżej pełen program i warunki szkolenia. Dołącz do nas!

4-dniowy kurs to – 6 w 1:

  • Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia katamaranem na silniku
  • Kurs  przejęcia, obsługi i prowadzenia katamaranu czarterowego
  • Szkolenie bezpieczeństwa z specyficznych zasad refowania i sztormowania na katamaranach.
  • Szkolenie z obsługi i naprawy silnika diesla
  • Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń na katamaranie
  • Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting

Zakres intensywnego 4-dniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:

  • właściwego odebrania katamaranu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia
  • kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów
  • obsługi wszystkich urządzeń na katamaranie
  • manewrowania katamaranem na silniku na morzu i w ciasnych marinach
  • cumowania, używania cum, szpingów, brestów, mooringów
  • sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania katamaranu
  • gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja terestryczna, zliczeniowa i elektroniczna
  • pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności
  • pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS
  • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne
  • najczęstsze awarii sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać
  • prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich
  • przygotowanie jachtu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych
  • bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą
  • meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów
  • obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna

W przypadku rejsów szkoleniowych staramy się, aby uczestnicy mieli urozmaicone zaprowiantowanie na każdy dzień w świeże, zdrowe produkty, z których będą mogli sami przygotować sobie posiłki.

Po przylocie do mariny, część załogi udaje się do pobliskiego supermarketu, celem dokonania podstawowych zakupów. Sugerujemy, aby uzupełniać zapasy na bieżąco w lokalnych sklepach i na miejscowych bazarach. Gwarantuje to wciąż świeżą żywność oraz możliwość skosztowania lokalnych specjałów. Zaletą takiego rozwiązania jest duże urozmaicenie posiłków i dopasowanie do indywidualnych gustów wszystkich uczestników rejsu.

Do każdego zaprowiantowania dokładamy poradnik, który stanowi pewnego rodzaju propozycję, sugestię, jak można wykorzystać w racjonalny sposób zakupione produkty spożywcze do przygotowania smacznych i urozmaiconych posiłków obiadowych.

Lista - propozycje zakupowe

Transport uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Możliwy przejazd naszym firmowym busem Renault Trafic. Koszt przejazdu w dwie strony: 400 PLN/os.

Pomagamy również w wyszukiwaniu korzystnych połączeń lotniczych.

Cena i warunki płatności

Cena rejsu zawiera

czarter jachtu, usługi skippera, ubezpieczenie (nie obejmuje chorób przewlekłych), pościel, silnik do pontonu, końcowe sprzątanie, obsługę rejsu

Cena rejsu nie zawiera
  • szkolenie 100 eur /os.
  • opłata klimatyczna w wysokości 7 kun = ok. 1 eur /dobę/os.
  • transport – własny/ lub wynajem naszego busa - koszt 400 PLN/os. w obie strony/ lub uczestnicy kompletują się we własnych autach
  • kasa jachtowa na opłaty portowe, paliwo do jachtu i wyżywienie ok. 70 eur (kasa jachtowa wyżywienie opłacane jest ze składki całej załogi, skipper nie partycypuje w kosztach)

Kaucja zwrotna

  • 1800 eur do podziału na załogę – płatna gotówką lub kartą kredytową – zbierana przed zaokrętowaniem w marinie i oddawana po opuszczeniu jachtu bez uszkodzeń

 

Wydanie patentu ISSA

  • 100 – 450 PLN w zależności od stopnia patentu (płatne przelewem na konto organizatora po odbyciu szkolenia)
Harmonogram płatności
  • 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
  • 50% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Zgłoś się na kurs

Zgadzam się

Strona używa plików cookie w celu poprawy jej funkcjonalności. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie oraz przetwarzania przez nas danych osobowych zamieściliśmy w naszej Polityce Prywatności.