Nasz kurs jest szkoleniem maksymalnie zorientowanym na praktykę. Każdego dnia przez kilka godzin ćwiczymy manewrowanie w portach. Poznajemy jak zachowuje się jacht na silniku i żaglach.
Nie uczymy na „pamięć”. Badamy siły i zasady rządzące sterownością. Dzięki temu poradzicie sobie na każdej jednostce i w każdych warunkach pogodowych. Parkujemy przodem, bokiem, tyłem, zacieśniamy cyrkulację, refujemy żagle, stajemy w dryf, rzucamy kotwicę, żeglujemy nocą. Wszystko co niezbędne by bezpiecznie i przyjemnie żeglować.
Za Nami kilkaset rejsów na całym świecie. Kilkadziesiąt rejsów szkoleniowych. Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy. Co dzień inny port by manewrować w zmiennych warunkach. Co dzień wykłady teoretyczne i praktyczne poznanie wszystkich instalacji jachtowych.
Dla zainteresowanych możliwość uzyskania certyfikatu kompetencji sternika ISSA. Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą jachty w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich. Poniżej pełen program i warunki szkolenia. Dołącz do nas!
Kurs dla skipperów to 8 w 1:
- Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia dużym jachtem na silniku
- Kurs przejęcia, obsługi i prowadzenia jachtu czarterowego
- Praktyczny kurs nawigacji terestrycznej, pilotażowej i elektronicznej
- Kurs nocnego pływania jachtem
- Szkolenie z obsługi i naprawy jachtowego silnika diesla
- Meteorologia akwenów i passage planning
- Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń jachtowych
- Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting
Zakres intensywnego tygodniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:
- właściwego odebrania jachtu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia
- kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów
- obsługi wszystkich urządzeń jachtowych
- manewrowania jachtem na silniku na morzu i w ciasnych marinach
- cumowania, używania steru strumieniowego, cum, szpringów, brestów, mooringów
- sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania jachtu
- gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja terestryczna, zliczeniowa i elektroniczna
- pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności
- pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS
- Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne
- najczęstsze awarie sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać
- prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich
- przygotowanie jachtu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych
- bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą
- meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów
- obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna
Przykładowe jachty
Podczas kursu będziemy pływać na jachtach typu Bavaria 46, Elan 434 Impression.
Są to jachty dla 8-10 osób. Cechuje je:
- funkcjonalność i wygoda
- niesamowita pływalność
- łatwa obsługa
- wysoka jakość
- praktyczność
W przypadku rejsów szkoleniowych staramy się, aby uczestnicy mieli urozmaicone zaprowiantowanie na każdy dzień w świeże, zdrowe produkty, z których będą mogli sami przygotować sobie posiłki.
Po przylocie do mariny, część załogi udaje się do pobliskiego supermarketu, celem dokonania podstawowych zakupów. Sugerujemy, aby uzupełniać zapasy na bieżąco w lokalnych sklepach i na miejscowych bazarach. Gwarantuje to wciąż świeżą żywność oraz możliwość skosztowania lokalnych specjałów. Zaletą takiego rozwiązania jest duże urozmaicenie posiłków i dopasowanie do indywidualnych gustów wszystkich uczestników rejsu.
Do każdego zaprowiantowania dokładamy poradnik, który stanowi pewnego rodzaju propozycję, sugestię, jak można wykorzystać w racjonalny sposób zakupione produkty spożywcze do przygotowania smacznych i urozmaiconych posiłków obiadowych.
Lista zakupowa
Transport uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w kajucie dwuosobowej
- opieka doświadczonego skippera/instruktora
- pościel
- ponton i silnik do pontonu
- końcowe sprzątanie
- obsługę rejsu
- ubezpieczenie kaucji
Cena rejsu nie zawiera
- szkolenie 160 EUR /os. - opłata obowiązkowa, płatna na miejscu Instruktorowi
- transport - we własnym zakresie na koszt uczestnika
- składka jachtowa: ok. 150 EUR/os. (na opłaty portowe, paliwo do jachtu i wyżywienie) - składka obowiązkowa
* Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem.
**Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.
- kaucja zwrotna: 200-250 eur / osobę (w zależności od wielkości jachtu)– deponowana u armatora przed zaokrętowaniem gotówką lub kartą kredytową i oddawana po opuszczeniu jachtu bez uszkodzeń - obowiązkowa opłata
- wydanie patentu ISSA: w zależności od stopnia patentu (płatne przelewem na konto organizatora po odbyciu szkolenia) - opłata opcjonalna
- ubezpieczenie turystyczne - we własnym zakresie
Harmonogram płatności:
- 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
- 50% – 4 tygodnie do rozpoczęcia