Nasz kurs jest szkoleniem maksymalnie zorientowanym na praktykę. Każdego dnia przez kilka godzin ćwiczymy manewrowanie w portach. Poznajemy jak zachowuje się jacht na silniku i żaglach.

Nie uczymy na „pamięć”. Badamy siły i zasady rządzące sterownością. Dzięki temu poradzicie sobie na każdej jednostce i w każdych warunkach pogodowych. Parkujemy przodem, bokiem, tyłem, zacieśniamy cyrkulację, refujemy żagle, stajemy w dryf, rzucamy kotwicę, żeglujemy nocą.  Wszystko co niezbędne by bezpiecznie i przyjemnie żeglować.

Za Nami kilkaset rejsów na całym świecie. Kilkadziesiąt rejsów szkoleniowych. Jesteśmy profesjonalistami w tym co robimy. Co dzień inny port by manewrować w zmiennych warunkach. Co dzień wykłady teoretyczne i praktyczne poznanie wszystkich instalacji jachtowych.

Dla zainteresowanych możliwość uzyskania certyfikatu kompetencji sternika ISSA. Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą jachty w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich. Poniżej pełen program i warunki szkolenia. Dołącz do nas!

Kurs dla skipperów to 8 w 1:

  • Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia dużym jachtem na silniku
  • Kurs przejęcia, obsługi i prowadzenia jachtu czarterowego
  • Praktyczny kurs nawigacji terestrycznej, pilotażowej i elektronicznej
  • Kurs nocnego pływania jachtem
  • Szkolenie z obsługi i naprawy jachtowego silnika diesla
  • Meteorologia akwenów i passage planning
  • Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń jachtowych
  • Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting

Zakres intensywnego tygodniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:

  • właściwego odebrania jachtu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia
  • kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów
  • obsługi wszystkich urządzeń jachtowych
  • manewrowania jachtem na silniku na morzu i w ciasnych marinach
  • cumowania, używania steru strumieniowego, cum, szpringów, brestów, mooringów
  • sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania jachtu
  • gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja terestryczna, zliczeniowa i elektroniczna
  • pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności
  • pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS
  • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne
  • najczęstsze awarie sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać
  • prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich
  • przygotowanie jachtu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych
  • bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą
  • meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów
  • obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna

W przypadku rejsów szkoleniowych staramy się, aby uczestnicy mieli urozmaicone zaprowiantowanie na każdy dzień w świeże, zdrowe produkty, z których będą mogli sami przygotować sobie posiłki.

Po przylocie do mariny, część załogi udaje się do pobliskiego supermarketu, celem dokonania podstawowych zakupów. Sugerujemy, aby uzupełniać zapasy na bieżąco w lokalnych sklepach i na miejscowych bazarach. Gwarantuje to wciąż świeżą żywność oraz możliwość skosztowania lokalnych specjałów. Zaletą takiego rozwiązania jest duże urozmaicenie posiłków i dopasowanie do indywidualnych gustów wszystkich uczestników rejsu.

Do każdego zaprowiantowania dokładamy poradnik, który stanowi pewnego rodzaju propozycję, sugestię, jak można wykorzystać w racjonalny sposób zakupione produkty spożywcze do przygotowania smacznych i urozmaiconych posiłków obiadowych.

Transport uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Cena rejsu zawiera
  •  jedno miejsce na jachcie w kajucie dwuosobowej
  • opieka doświadczonego skippera/instruktora
  • pościel
  • ponton i silnik do pontonu
  • końcowe sprzątanie
  • obsługę rejsu
  • ubezpieczenie kaucji
Cena rejsu nie zawiera
  • szkolenie 160 EUR /os. - opłata obowiązkowa, płatna na miejscu Instruktorowi
  • transport - we własnym zakresie na koszt uczestnika
  • składka jachtowa: ok. 150 EUR/os. (na opłaty portowe, paliwo do jachtu i wyżywienie) - składka obowiązkowa

* Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem.
**Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.

  • kaucja zwrotna: 200-250 eur / osobę (w zależności od wielkości jachtu)– deponowana u armatora przed zaokrętowaniem gotówką lub kartą kredytową i oddawana po opuszczeniu jachtu bez uszkodzeń - obowiązkowa opłata
  • wydanie patentu ISSA: w zależności od stopnia patentu (płatne przelewem na konto organizatora po odbyciu szkolenia) - opłata opcjonalna
  • ubezpieczenie turystyczne - we własnym zakresie
Harmonogram płatności:
  • 50% – 1 tydzień od daty rezerwacji
  • 50% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Zgłoś się na kurs

Zgadzam się

Strona używa plików cookie w celu poprawy jej funkcjonalności. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie oraz przetwarzania przez nas danych osobowych zamieściliśmy w naszej Polityce Prywatności.