Podczas kursu w Chorwacji istnieje możliwość uzyskania certyfikatu kompetencji wydawanego przez międzynarodową federacje szkół żeglarskich ISSA. Dla osób rozpoczynających przygodę z żeglarstwem jest to certyfikat Qualified crew, a dla osób mających już pewne doświadczenie – Inshore skipper. Uczestnicy naszych szkoleń z poprzednich lat z powodzeniem czarterują i prowadzą jachty w: Grecji, Chorwacji, Włoszech, Turcji, Balearach, Karaibach, Wyspach Kanaryjskich.
Podczas szkolenia, przez cały tydzień, uczestnicy uczą się:
  • manewrowania na żaglach
  • manewrowania na silniku
  • cumowania
  • kotwiczenia
  • MOB (człowiek za burtą)
  • podchodzenia i odchodzenia od kei w portach
  • nawigowania
  • zarządzania załogą

Qualified crew to certyfikat dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z żeglarstwem morskim. Często są to osoby, które planują zdobycie bardziej zaawansowanej wiedzy żeglarskiej, aby w konsekwencji samodzielnie prowadzić jachty. Ten certyfikat doskonale podkreśla ich rolę jako osób, które w sposób aktywny mogą pomóc przy obsłudze jachtu morskiego, zdobywając tym samym doświadczenie niezbędne do uzyskania certyfikatu skippera.

Offshore Skipper to certyfikat dla osób, które chcą prowadzić jachty żaglowe na wodach pełnomorskich w żegludze rekreacyjnej. Offshore Skipper to innaczej sternik jachtu pełnomorskiego.

Aby przystąpić do tego kursu należy spełnić następujące wymagania:

  • ukończone 18 lat
  • staż morski o łącznej ilości godzin minimum 600 h w żegludze pełnomorskiej
  • minimum 100 h prowadzenia jachtów na wodach pływowych
  • świadectwo ukończenia kursu pierwszej pomocy przedmedycznej
  • aktualne świadectwo operatora SRC / VHF
  • znajomość języka angielskiego w zakresie podstawowej komunikacji i terminologii żeglugowej
  • minimum 40 h szkolenia na wodach morskich

Inshore skipper to podstawowy amatorski stopień dla skipperów, który wystarcza, aby samodzielnie wynająć jacht morski do żeglugi rekreacyjnej. Umożliwia on pływanie praktycznie na wszystkich akwenach czarterowych. Jest to certyfikat przeznaczony dla tych, którzy planują pływać głównie po ciepłych wodach (akweny Morza Śródziemnego, Wysypy Kanaryjskie, Karaiby itp.).

Certyfikat ten potwierdza nasze umiejętności w momencie zdobywania go, ale absolutnie nie ogranicza nas, kiedy zdobyte doświadczenie i praktyka żeglarska umożliwią nam rozszerzenie akwenów, na których pływamy. Zdobywanie certyfikatu  przebiega w sposób ciągły podczas całego rejsu szkoleniowego. Kapitan rejsu ocenia  rozwagę, poczucie odpowiedzialności szkolonego oraz poziom posiadanych przez niego umiejętności.

Kandydat powinien:

  • potrafić samodzielnie prowadzić jacht morski w porze dziennej w strefie przybrzeżnej
  • poradzić sobie z manewrami w porcie i na kotwicowisku
  • nawigować – sprawnie i bezpiecznie obsługując jacht
  • umieć zanalizować prognozę pogody
  • umieć uniknąć sytuacji powodującej stan zagrożenia dla jachtu i jego załogi

Kurs dla skipperów to 8 w 1:

  • Kurs manewrowania, cumowania i kotwiczenia dużym jachtem na silniku
  • Kurs przejęcia, obsługi i prowadzenia jachtu czarterowego
  • Praktyczny kurs nawigacji telestrycznej, pilotażowej i elektronicznej
  • Kurs nocnego pływania jachtem
  • Szkolenie z obsługi i naprawy jachtowego silnika diesla
  • Meteorologia akwenów i passage planning
  • Kurs działania, użytkowania i naprawy instalacji, i urządzeń jachtowych
  • Kurs bosmański, bezpieczeństwa i troubleshooting

Zakres intensywnego tygodniowego szkolenia obejmie praktyczne i teoretyczne ćwiczenia dotyczące:

  • właściwego odebrania jachtu w pierwszym dniu czarteru oraz oddania go ostatniego dnia
  • kierunków żeglowania względem wiatru, ustawienia żagli i bezpiecznych zwrotów
  • obsługi wszystkich urządzeń jachtowych
  • manewrowania jachtem na silniku na morzu i w ciasnych marinach
  • cumowania, używania steru strumieniowego, cum, szpringów, brestów, mooringów
  • sposobów kotwiczenia, wybierania odpowiednich miejsc i zabezpieczania jachtu
  • gps, kompasy, praca na mapie, ustalanie pozycji, nawigacja telestryczna, zliczeniowa i elektroniczna
  • pilotaż i pływanie w ograniczonej widoczności
  • pływanie w nocy, również bez urządzeń GPS
  • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu, znaki i systemy nawigacyjne
  • najczęstsze awarie sprzętu i wyposażenia jachtu: jak zapobiegać, jak naprawiać
  • prace bosmańskie i praktyczne zastosowanie węzłów żeglarskich
  • przygotowanie jachtu i pływanie w trudnych warunkach atmosferycznych
  • bezpieczeństwo na morzu: sprzęt, umiejętności, procedury, człowiek za burtą
  • meteorologia, odbieranie komunikatów, przewidywanie, planowanie trasy i postojów
  • obsługa radia VHF: korespondencja rutynowa i awaryjna

Uczestnicy kursu wspólnie decydują o zaprowiantowaniu jachtu na każdy dzień w świeże, zdrowe produkty, z których będą mogli sami przygotować sobie posiłki.

Po przylocie do mariny, część załogi udaje się do pobliskiego supermarketu, celem dokonania podstawowych zakupów. Sugerujemy, aby uzupełniać zapasy na bieżąco w lokalnych sklepach i na miejscowych bazarach. Gwarantuje to wciąż świeżą żywność oraz możliwość skosztowania lokalnych specjałów. Zaletą takiego rozwiązania jest duże urozmaicenie posiłków i dopasowanie do indywidualnych gustów wszystkich uczestników szkolenia. Skiper służy pomocą w przygotowaniu odpowiedniej listy zakupów.

* Skiper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem. Korzysta z zaprowiantowania zakupionego przez załogę.
**Zaproszenie skipera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.

Zgłoś się na kurs

Zgadzam się

Strona używa plików cookie w celu poprawy jej funkcjonalności. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie oraz przetwarzania przez nas danych osobowych zamieściliśmy w naszej Polityce Prywatności.