Przejęcie jachtu

Po dotarciu do bazy, z której będzie zaczynał się Państwa rejs, należy dopełnić formalności i przejąć jacht. W marinie należy odszukać biuro lub osobę z firmy, z której czarterowany jest jacht. Tam dowiedzą się Państwo o kolejnych czynnościach. Jeżeli czarterują Państwo jacht ze skiperem, poniższe czynności przejmuje właśnie on.

Wskazówki związane z przejęciem jachtu:

  1. Jeśli lista załogi nie została wcześniej przygotowana, należy  przekazać do biura armatora paszporty/dow. osobiste członków załogi, aby obsługa przygotowała dokument.
  2. W biurze zostaną Państwo poinformowani, kiedy dokładnie nastąpi przejęcie jachtu - "check in".
  3. Wspólnym interesem Państwa i armatora jest to, aby Państwo jak najszybciej mogli się zaokrętować. W celu przyspieszenia działania, prosimy o cierpliwość.
  4. Zostanie Państwu przydzielony tzw. skipper lub bosman, który pokaże Państwu cały jacht. Dla ułatwienia, w dalszej części nazywamy go właścicielem.
  5. Dopóki jacht nie zostanie formalnie odebrany, prosimy nie wnosić na niego swoich bagaży – utrudnia to „check in”.
  6. Do czynności związanych z przejęciem jachtu od właściciela, prosimy wyznaczyć jedną, maksymalnie dwie osoby.
  7. Przejęcie – „check in” polega na obustronnym sprawdzeniu stanu technicznego oraz wyposażenia całego jachtu.
  8. Sugerujemy zrobić to od dziobu do rufy, zaczynając od wnętrza jachtu, a kończąc na pokładzie.

Na co należy zwrócić uwagę podczas przejęcia jachtu:

Wnętrze
  • wyposażenie kabin
  • oświetlenie
  • pilot windy kotwicznej
  • toalety
  • kambuz – garnki, sztućce
  • zastawa
  • kuchenka gazowa
  • stan napełnienia butli gazowych
  • umiejscowienie akumulatorów – z reguły znajdują się pod kojami w tylnych kabinach
  • zenza
  • dociski bulajów oraz klap
  • panel z przyrządami wraz z omówieniem funkcji
  • GPS + plotter, UKF
  • komplet map
  • locja
  • lornetka
  • środki ratunkowe (kamizelki lub kapoki, szelki bezpieczeństwa, zestaw flar, róg mgłowy)
  • ogólny stan silnika
  • ilość paliwa w zbiornikach
Pokład
  • kotwica
  • światła nawigacyjne
  • światło silnikowe
  • światło kotwiczne
  • zastosowanie wszelakich lin prowadzonych od masztu do kokpitu
  • mechanizm uruchamiania i wyłączania silnika
  • echosonda
  • autopilot
  • log oraz wszelkie inne przyrządy
  • stan żagli
  • zęzowa pompa ręczna
  • wlewy wody
  • wlewy paliwa
  • stan pontonu
  • stan silnika do pontonu – jeśli jest w opcji
  • zawartość bakist – z reguły znajdują się tam: cumy, wiosła do pontonu, kanister na paliwo do silnika do pontonu, dodatkowy kanister na wodę, zapasowa kotwica, zapasowy rumpel, szmaty szczotki itp.

Uwaga:

Prosimy sprawdzić jak skalibrowana jest echosonda – czy głębokość mierzona jest od dna jachtu czy też od kila.
Prosimy dokładnie obejrzeć pokład oraz kadłub jachtu czy nie ma żadnych odpryśnięć żelkotu.  Wszelkie wady należy zaznaczyć w protokole odbiorczym.
Wszelkie braki sprzętowe powinny zostać uzupełnione przez właściciela, a mankamenty wynikające z używania jachtu odnotowane.
Po zakończeniu procedury przejęcia jachtu należy podpisać protokół.
W dalszej kolejności udajemy się do biura gdzie, czeka na nas lista załogi oraz dokumenty jachtu.
Uiszczamy również kaucję zwrotną za jacht, która pobierana jest w EUR/USD lub lokalnej walucie. Honorowane są również karty kredytowe.

Po zakończeniu formalności sugerujemy krótki relaks, a następnie zaokrętowanie się i wypłynięcie w morze.
 



Zgadzam się

Strona używa plików cookie w celu poprawy jej funkcjonalności. W każdej chwili możesz usunąć i zablokować dalsze umieszczanie plików cookie zmieniając ustawienia przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat plików cookie oraz przetwarzania przez nas danych osobowych zamieściliśmy w naszej Polityce Prywatności.